Feyenoord en UWV Werkbedrijf slaan handen ineen

Feyenoord gaat samenwerken met het UWV Werkbedrijf. De club en de organisatie voor werkzoekenden slaan de handen ineen voor het project Feyenoord JobScorer. Tijdens het project krijgen in jongeren die een Wajong-uitkering hebben de kans om werkervaring op te doen bij Feyenoord, in De Kuip en bij de bedrijven die zijn aangesloten bij de Feyenoord Business Club. Het doel is om de jongeren op die manier uiteindelijk aan een vaste baan te helpen.

Feyenoords algemeen directeur Eric Gudde en Bernard van Nijnatten, districtsmanager Rijnmond bij het UWV Werkbedrijf, ondertekenden vrijdagochtend in de Fred Blankemeijerzaal in De Kuip officieel de overeenkomst tussen de twee partijen. Met het project JobScorer worden de activiteiten die vallen onder de Feyenoord Foundation verder uitgebreid. ‘Dit project past precies binnen de doelstellingen die wij hebben met onze maatschappelijke activiteiten’, vertelde Gudde. ‘Jongeren krijgen in een buitengewoon inspirerende omgeving de kans om vaardigheden aan te leren die hun kansen op de arbeidsmarkt zullen vergroten.’

JobScorer gaat officieel van start op 1 april van dit jaar. Tijdens het project doorlopen de geselecteerde jongeren vijf fases, waarin elke fase een doelstelling heeft. Elke fase wordt gelieerd aan een positie in het veld. Zo is de titel van de eerste fase ‘keeper’. De deelnemers, die binnen de doelgroep van het Feyenoord Fancoachproject vallen, krijgen tijdens deze fase de kans om elkaar en de organisatie beter te leren kennen. Ook voeren ze eenvoudige klussen uit, binnen het werkterrein van Feyenoord. De fase ‘keeper’ wordt afgesloten met een gesprek met een van de doelmannen van de club.

Tijdens de fases die verrichten de deelnemers verschillende klussen bij Feyenoord verrichten, waarna een stage volgt bij een van de bedrijven die is aangesloten bij de Feyenoord Business Club. Elke fase wordt afgesloten met een gesprek met een selectiespeler. ‘We hopen dat alle jongeren uiteindelijk een volwaardige baan zullen vinden’, zei Van Nijnatten. ‘Dan zou dit project absoluut geslaagd zijn.’

De komende periode worden de jongeren geselecteerd die in aanmerking komen voor een plek in het project JobScorer. Dit zijn jongeren die op jonge leeftijd te maken hebben (gehad) met een ziekte of handicap. Indien het hen niet lukt om een volwaardig inkomen te verdienen, kunnen zij een Wajong-uitkering krijgen.

Bron: Feyenoord.nl