Tweede vragenronde ingelast voor Wwnv

De vaste Kamercommissie Sociale Zaken en Werkgelegenheid wil meer duidelijkheid over het wetsvoorstel Werken naar Vermogen (Wwnv). Tijdens een procedurevergadering is besloten dat er een tweede ronde komt met verhelderende vragen van de Kamerleden.

De Kamerleden hebben een dag voor het inleveren van hun vragen, eind deze week moeten de antwoorden van staatssecretaris De Krom van SZW binnen zijn. Het wetgevingsoverleg over de Wwnv is op maandag 16 april. De plenaire behandeling zal naar verwachting plaatsvinden op woensdag 18 en donderdag 19 april.

VNG-voorzitter Annemarie Jorritsma, voorzitter van de VNG-commissie Werk en Inkomen Jan Hamming en een aantal bestuurders van de G4 en de G32 overhandigen namens de Nederlandse gemeenten voorafgaand aan het wetgevingsoverleg een petitie aan de Tweede Kamer.

Zij zullen daarin nogmaals aandacht vragen voor de effecten voor individuele gemeenten en geven aan waarom budget, begeleiding en het verminderen van bureaucratie nodig zijn om de wet werkbaar te maken.

Bron: VNG

RΓΆntgenlaan 13