VDL Nedcar helpt uitkeringsgerechtigden aan baan

Autofabriek VDL Nedcar in Born heeft tot aan de zomer 600 uitkeringsgerechtigden aan een baan geholpen. Dat maakte directeur Joost Govaarts bekend in een informatiebijeenkomst van de Limburgse Statencommissie voor Economische Zaken.

Sinds de overname in 2013 door VDL en met BMW als grote klant is het aantal personeelsleden gestegen van 1.500 naar 3.200. Van hen zijn er dus 600 die een uitkering hadden. Het geheim van het succes ligt in de extra en intensieve begeleiding van de uitkeringsgerechtigden, aldus VDL Nedcar-directeur Govaarts. Tot het einde van 2016 zijn er nog eens 800 nieuwe medewerkers nodig.

Hij meldde ook dat via het Vlaamse arbeidsbureau VDAB 200 tot 300 nieuwe personeelsleden uit BelgiΓ« zijn aangetrokken. Van de huidige 3.200 werknemers is 15% Belg en 1,5% Duitser, aldus Govaarts.

RΓΆntgenlaan 13