Training Klantgericht handelen – 1e lijns

Algemeen

Deze training is specifiek bedoeld voor 1e lijns medewerkers; front-office medewerkers die telefonische klanten/burgers te woord staan. Ga er maar aan staan, elk moment een andere klant of burger aan de telefoon krijgen, continu schakelen tussen de verschillende emoties die u hoort en proberen daarin het juiste te doen.

Tijdens deze 1 daagse training gaat het om hoe u klanten zo snel mogelijk kunt helpen. Hoe denkt de persoon aan de andere kant van de lijn? Dat betekent dat we inzoomen op de vraag achter de vraag, wat zijn valkuilen in dit contact en hoe gaat u daar effectief mee om?

De focus ligt op wat u wel al doet en waar uw kracht ligt in dit soort gesprekken. We zorgen ervoor dat u volop centraal staat en nog meer plezier beleeft aan het klantcontact.

Doelgroep

Heb jij ook het gevoel dat mensen je niet serieus nemen, liever dwars door jou heen willen gaan, dat het lontje steeds korter wordt en dat ze dat maar botvieren op jou, zonder dat dat jij de middelen hebt om hier iets aan te doen? En dat je dan ook nog het gevoel hebt dat je ze van het kastje naar de muur stuurt en dat mensen denken dat je er zit om jou te pesten?

Herken jij je team in de beschreven situatie? Dan is deze training iets voor jullie!

De training is bedoeld voor iedereen die vanuit een frontoffice-, receptie-, of baliefunctie regelmatig telefonisch door klanten en/of burgers wordt benaderd.

Programma

    • stilstaan bij wat uw klant wil en wat u wilt;
    • de vraag achter de vraag weten te achterhalen;
    • hoe non-verbaal gedrag u bij een telefoongesprek kan helpen;
    • do’s en don’ts aan de telefoon;

    Vanuit uw eigen casuïstiek en met humor gaan we oefenen aan de hand van herkenbare situaties.

Trainer

De training wordt verzorgd door een ervaren trainer die in de dagelijkse praktijk werkzaam is. De trainer brengt u op prettige wijze de theorie en daaraan gekoppeld de toepassing in de dagelijkse praktijk bij.

Deze praktijkervaringen zorgen ervoor dat de training nooit droog of saai wordt. U ziet gelijk hoe u kunt profiteren van de nieuwe kennis die u opdoet.

Certificaat

Na het afronden van de Training Klantgericht handelen – 1e lijns ontvangt u een Certificaat van Deelname.

In-company

De Training Klantgericht handelen – 1e lijns kan in-company worden gegeven.
Een in-company training brengt een aantal voordelen met zich mee:

  • Aan de hand van uw wensen kunnen wij onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie op de voorgrond plaatsen of aan het trainingsprogramma toevoegen.
  • Deelnemers hoeven niet ver te reizen, want de docent/trainer komt naar ze toe!
  • Wanneer meerdere mensen uit dezelfde organisatie een opleiding/training willen volgen, dan is een in-company traject al snel financieel aantrekkelijk.

Bij de samenstelling van de in-company groepen kan rekening worden gehouden met de diverse functiegroepen en hun werkzaamheden. De maximale groepsgrootte is 15 deelnemers en op verzoek kan er een examen worden afgenomen.

Interesse? Vraag vandaag nog een vrijblijvende offerte aan.