Training Klantgericht handelen – 1e lijns

Algemeen

Deze training is specifiek bedoeld voor 1e lijns medewerkers; front-office medewerkers die telefonische klanten/burgers te woord staan. Ga er maar aan staan, elk moment een andere klant of burger aan de telefoon krijgen, continu schakelen tussen de verschillende emoties die u hoort en proberen daarin het juiste te doen.

Tijdens deze 1 daagse training gaat het om hoe u klanten zo snel mogelijk kunt helpen. Hoe denkt de persoon aan de andere kant van de lijn? Dat betekent dat we inzoomen op de vraag achter de vraag, wat zijn valkuilen in dit contact en hoe gaat u daar effectief mee om?

De focus ligt op wat u wel al doet en waar uw kracht ligt in dit soort gesprekken. We zorgen ervoor dat u volop centraal staat en nog meer plezier beleeft aan het klantcontact.

Doelgroep

Heb jij ook het gevoel dat mensen je niet serieus nemen, liever dwars door jou heen willen gaan, dat het lontje steeds korter wordt en dat ze dat maar botvieren op jou, zonder dat dat jij de middelen hebt om hier iets aan te doen? En dat je dan ook nog het gevoel hebt dat je ze van het kastje naar de muur stuurt en dat mensen denken dat je er zit om jou te pesten?

Herken jij je in de beschreven situatie? Dan is deze training iets voor jou!

De training is bedoeld voor iedereen die vanuit een frontoffice-, receptie-, of baliefunctie regelmatig telefonisch door klanten en/of burgers wordt benaderd.

Programma

  • stilstaan bij wat uw klant wil en wat u wilt;
  • de vraag achter de vraag weten te achterhalen;
  • hoe non-verbaal gedrag u bij een telefoongesprek kan helpen;
  • do’s en don’ts aan de telefoon;

Vanuit uw eigen casuïstiek en met humor gaan we oefenen aan de hand van herkenbare situaties.

Trainer

De training wordt verzorgd door een ervaren trainer die in de dagelijkse praktijk werkzaam is. De trainer brengt u op prettige wijze de theorie en daaraan gekoppeld de toepassing in de dagelijkse praktijk bij.

Deze praktijkervaringen zorgen ervoor dat de training nooit droog of saai wordt. U ziet gelijk hoe u kunt profiteren van de nieuwe kennis die u opdoet.

Hybride opleiding

SV Land verzorgt hybride opleidingen. Een hybride leeromgeving combineert klassikaal en online lesgeven. De cursist mag kiezen of hij/zij naar Zoetermeer komt voor een klassikale les of dat hij/zij de les online volgt, vanaf een eigen werkplek.
Vanuit ons professionele, hybride opleidingslokaal krijgen online cursisten en klassikale cursisten gezamenlijk dezelfde training, van dezelfde docent en met hetzelfde lesmateriaal.

De groepsgrootte blijft vergelijkbaar met onze volledig klassikale trainingen (maximaal 15 personen), zodat er voor iedereen ruimte is om vragen te stellen, antwoorden te geven en mee te doen aan eventuele discussies in de groep.
Hierdoor bent u – waar u zich ook bevindt – ervan verzekerd dat u daadwerkelijk onderdeel uitmaakt van de groep en krijgt u de individuele aandacht die nodig is.

Certificaat

Na het afronden van de Training Klantgericht handelen – 1e lijns ontvangt u een Certificaat van Deelname.

In-company

De Training Klantgericht handelen – 1e lijns kan ook in-company worden gegeven.
Een in-company training brengt een aantal voordelen met zich mee:

  • Aan de hand van uw wensen kunnen wij onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie op de voorgrond plaatsen of aan het trainingsprogramma toevoegen.
  • Deelnemers hoeven niet ver te reizen, want de docent/trainer komt naar ze toe!
  • Wanneer meerdere mensen uit dezelfde organisatie een opleiding/training willen volgen, dan is een in-company traject al snel financieel aantrekkelijk.

Bij de samenstelling van de in-company groepen kan rekening worden gehouden met de diverse functiegroepen en hun werkzaamheden. De maximale groepsgrootte is 15 deelnemers en op verzoek kan er een examen worden afgenomen.

Wij maken gebruik van cookies. Gaat u akkoord met deze cookies, klik dan op 'Accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om u de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. U leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten