Job Cohen voorgedragen als nieuwe voorzitter Cedris

Het bestuur van Cedris heeft Job Cohen (65) voorgedragen als nieuwe voorzitter van Cedris, de brancheorganisatie van de sociale werkvoorzieningsbedrijven. Hij volgt Iris van Bennekom op die haar functie neerlegde per 1 juli. De benoeming wordt op 20 augustus aanstaande voorgelegd aan de Algemene Ledenvergadering van Cedris.Job Cohen is voormalig politicus. Van 2001 tot en met 2010 was hij burgemeester van Amsterdam. Hij was politiek leider van de Partij van de Arbeid van 2010 tot en met 2012. In de periode voor zijn burgemeesterschap heeft hij een groot aantal bestuurlijke functies vervuld. Hij was onder meer staatssecretaris van Justitie en Onderwijs en rector magnificus van de universiteit van Maastricht.Nu is Cohen onder meer voorzitter van VOICE (Vereniging van Organisaties die Intellectueel Eigendom Collectief Exploiteren), voorzitter van de Raad van Toezicht van Wageningen Universiteit en de Openbare Bibliotheek Amsterdam.

Het bestuur van Cedris verwacht dat de ruime bestuurlijke ervaring van Job Cohen van grote waarde is voor Cedris. De branche staat aan de vooravond van grote veranderingen door de komst van de Participatiewet. Sociale werkvoorzieningsbedrijven zullen op een nieuwe manier een brugfunctie vervullen tussen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en werkgevers.

Bron: Cedris

RΓΆntgenlaan 13