Mij een zorg! – De toekomst van de sociale zekerheid

Na maanden onderhandelen hebben werkgevers, werknemers en het kabinet elkaar gevonden, er is een sociaal akkoord.  Het project Mij een zorg! – De toekomst van de sociale zekerheid is tot stand gekomen door een uitnodiging van Instituut Gak waarbij de Rode Hoed tien wetenschappelijke bureaus van de politieke partijen heeft gevraagd hun visie te geven op verleden, heden en toekomst van de sociale zekerheid in Nederland.

13 mei

Dit resulteert in een essaybundel die maandag 13 mei wordt gepresenteerd in de Rode Hoed met een aansluitend debat onder leiding van Clairy Polak.Deelnemers aan het debat zijn oud-premier Ruud Lubbers, wethouder van Amsterdam Andrée van Es, CNV-jongeren voorzitter IJmert Muilwijk en FNV-jongeren voorzitter Dennis Wiersma.

Het essaybundel ‘Mij een zorg! – De toekomst van de sociale zekerheid’ is tot stand gekomen door een samenwerking van Instituut Gak en de Rode Hoed. Tien wetenschappelijke bureaus van politieke partijen (VVD, PvdA, CDA, GroenLinks, D66, SP, 50Plus, ChristenUnie, SGP, PvdD) hebben zich gebogen over de sociale zekerheid.

3 juni

Op maandag 3 juni vindt een vervolg plaats en gaat een zaal twintigers onder leiding van Arie Boomsma met elkaar in discussie over de sociale zekerheid. Zien jongeren nog toekomst in de verzorgingsstaat?

Meer informatie over dit project treft u op www.rodehoed.nl/nl/mijeenzorg.